Saturday, January 1, 2011

Magika Bukan Alice In Wonderland


Suara nakal yang mengatakan filem terbaru terbitan KRU Studios, Magika mempunyai persamaan dengan filem fantasi Hollywood, Alice In Wonderland dinafikan oleh pengarah serta penulis filem berkenaan, Edry Abdul Halim.

Menurut pengarah muda berkenaan, berbeza dengan beberapa filem fantasi terbitan Hollywood, Magika yang merupakan filem sulung arahannya itu mengetenghkan fantasi serta mitos kepercayaan masyarakat Melayu sejak zaman berzaman.

Namun beliau tidak menafikan sekiranya filem berkenaan mempunyai persamaan dari sudut genre, di mana nilai fantasi dan mitos diguna pakai sebagai elemen utama keseluruhan jalan cerita filem muzikalnya itu.

“Apa juga fantasi, mitos dan alam ghaib merupakan kepercayaan dalam masyarakat Melayu sejak dulu lagi. Inilah yang cuba saya terapkan dalam filem pertama arahan saya ini.


1 comment:

  1. Salam terima kasih dari UniKL Blogger..anda diminta ke page ini (http://apps.facebook.com/blognetworks/blog/cerita_._aku_._dan_._dia/) untuk mmbuat conformation sbagai author blog anda...dan ini akan memudahkan blog anda terpapar secara automatik setiap kali anda update blog anda..

    Setelah anda klik pada link yang di beri tersebut...anda di minta klik pada perkataan (ARE YOU THE AUTHOR?) pada sebelah kanan dipage tersebut.

    Setelahh itu anda klik saja yes dan pilih beberapa orang friends sebagai jaminan bahawa anda benar-benar tuan empunya blog. Harap dapat lakukan tindakan ini secepat mungkin. Sebarang pertanyaan adalah dialu-alukan.

    Jangan lupe ajak member yg satu kampus yg len ag ek

    Sekian, wassalam.

    ReplyDelete

SISTER SITES