Friday, December 31, 2010

aZaM TaHUn 2011

azam saya tahun ni adalah......


1)saya nak dapatkan dean list dalam final saya sekali lagi sem 2
2)saya nak kumpul duit dalam ASB....
3)saya nak kurus..tu yg pntg....
4)saya nak bersama dengan sayang saya buat selamanya...

4 je..xmau banyak2 t azam kte x trcapai,,
lg stu kalo byk2 ni bkn azam tp mmpi je lbh....t jd
(angan-angan mat jenin)

say something 4 this year....

2010 adlh tahun yg plg bermkna wat aq n driku,,,(ehh bkn sme je??)
hehheh..ap2 pon,,,aq ttp bgga dgn dri aq yg alalala..puteri katak ni,,,sbb tahun ni aq still lg nana yg sme,,,x brubh,,pon(hampeh toll)emmm tp x jgk aw..sbb thn ni jgk aq dpt byk ap yg aq nk slame ni,,,,haaaaa..!!!wlupon thn ni agk perit kngn pahit yg aq tempuh tp,..aq still ase aq mmpu berdiri ats kki aq sndr(mak aih,,puji dri sndri)hahhahaha...ehhh btol what..sbb ats ap je hlgn yg aq lalui aq dpt tempuh dgn tng..ALHAMDULILLAH,,,,
x lpe jgk pd kejayaan aq ...dgn mndpt result final yg bek,,,thn 2010 ..sbb ap shj yg org kata pd aq,,aq dpt buktikn yg aq ni bkn mcm yg dsgka.,aq ske ati(olalalallalalaa)hahhha...selain itu,tahun ni jgk..ALLAH kurniakn stu lg nikmat dan insan istimewa wat aq...my love...encik panjang!!!(hhihihi jgn mrh b...MUHAMMAD AIZAT)...die la yg slame bebrape bln ni sokong aq n try to change me to yg lbih pyabr,,,sbb aq ni baran,,,,hihihihi...
thanx for 2010 coz give me,,a new life.
.............that's all for 2010

Thursday, December 30, 2010

saya sayang awak,,,,this our memories in 2010

























ThE MEaNiNg Of nuMbEr 28.....e

28 adlh no,,yg plg bermakna untuk aq n si dia,,,
dlm blog entry ni,,x de lg aq cter full pasl my love story,,,,
emmmmm,,,sbnrnyer cinta aq n si dia,,not complicated,,,it's very2 simple...hehehhhe....
we're start on 28/8/2010...emmm,,,aq semai cinta aq untuk dia dlm hati aq pada tarikh ini la....and pada tarikh ni jgk annivesarry aq ngn dye.....
sape sangka perkenaln yg singkat dlm facebook telah mmenbuat aq jtuh hati pd dy,,,dan aq mngaku isi hati aq pd dye,,,sume nye aq yg mlekn,,,so funny ble ingt blik,,,hummmm,,,tp tu la dikatakan jodoh..
:)

ALHAMDULILLAH....fahmi n safee,,,,,peace no war!!!hehhe

ALHAMDULILLAH,,,,,,,,
akhirnya piala suzuki berjaya di bawa pulang oleh skuad malaysia ke tanh air kte..
emmmm aq merindukan mi wahai piala..hehhehehe(poyo)
yg plg x bleyh bla,,,hummm performances from keeper kte,,iaitu apex(khairul fahmi kte)
hemmmm x lpe jgk abg safee ku,,hhhehe,,men2 je,,,
tp diowng mlm td mmg power r men,,,aq respect sgguh2...klo xde diowng emm xde r...kte nk bwk blik piala bsau tu,,huhuhhu,,,
safee,,yg dpt gol yg pertama,,CONGRATE to u...
no 10 sejk dr azali lg yg telh dipakai oleh MOKHTAR DAHARI..mmg bawa tuah kpd Malaysia...see..abg safee hehehhe..u r da lucky man,,,
apex mmg pndi bc ati pemen indon,tgok sje la mse indon dpt penalti,,,
ehhmmmm hbt je diw mngkap bola dr kapten indon tuh,,,hihihih
for Muslim lak,,gud defender r,,,mn aje bola nek ko pon msti ad,ahahha...
well,,,ape pon..Malaysia U r Da bez Team,,,,,,,go!!!
p/s:tq gak kt korg sbb kmi dpt cti ari jumaat.,,hihihih

Wednesday, December 29, 2010

piala aff suzuki,,,,,,2010...waa tabik ame lu malaysia,,,,

pasukan harimau malaya yg berjaya kalahkn indonesia di stadium bukit jalil
bru2 ni,,hemmmmm kental lg malaysia untuk mlm ni tanggal 29/12/2010
hemmmm hentam ckup indon tu,,,,,wlupon diowng ad dukun yg handal(tp x handal pon)......
i like safee salih....and abg pnjage gol,,hehehehhe...
mlm ni aq nk conteng mke aq gmbr bendera malaysia rr...
bru semangt....hihihihihi


kiss me!!!!!!!
hhehehhe..lawak2..ble dgr mmg lawak,,,tp ini hakikat nyer,,,

Aquarius
Sesuai dengan lambangnya, air, warga Aquarius ternyata memiliki ciuman yang basah dan agak serabutan. Selain itu, pada saat ciuman berlangsung mereka umumnya cenderung membuka mata lebar-lebar.

Pisces
Orang-orang dengan bintang berlambang ikan ini memiliki gaya berciuman pandangan mata tajam, penuh nafsu dan ghairah, serta wow… berlangsung cukup lama! Bagaimana, apakah gaya berciuman Anda ternyata sesuai dengan bintang anda

Capricorn
Ciuman-ciuman yang didaratkan oleh orang- orang berbintang Capricorn khabarnya sangat-sangat romantis. Bahkan saking romantisnya, ciuman ala mereka kerap menjadi ubat pembunuh stress!

Aries
Orang-orang Aries ternyata memiliki gaya berciuman yang cepat dan penuh dengan nafsu. Tapi sayangnya ciuman dahsyat tersebut biasanya cepat pula selesainya.

Taurus
Berbeza dengan mereka yang berada di bawah naungan Taurus, dimana ciuman mereka umumnya berlangsung sangat perlahan, tidak tergesa-gesa, tenang,penuh kemesraan dan berlangsung terus… terus… dan terus.


Gemini
Orang-orang Gemini konon mempunyai peribadi yang hangat dan ceria. Tidak heran jika gaya berciuman mereka kekadang diselingi oleh senyuman bahkan juga tawa lebar. Asyiknya, sifat warga Gemini yang terkenal gemar melakukan sesuatu yang baru itu pun dilakukannya dalam melakukan ciuman. Jadi banyak kejutannya!

Cancer
Warga Cancer memang terkenal dengan sikapnya yang hati-hati, agak tertutup dan cenderung ingin selalu dilindungi. Tak heran jika dalam urusan berciuman mereka lebih suka melakukannya dengan lembut, hangat, dan seperti tidak mau lepas saja!

Leo
Orang-orang Leo yang terkenal keras dan tegas ternyata memiliki gaya berciuman yang liar, tanpa malu-malu, bahkan tidak segan- segan untuk menggigit dan mencakar! Pun warga bintang berlambang singa ini ternyata sangat senang jika mendapat pujian dari pasangannya, utamanya pujian atas ghairahnya yang luar biasa.

Virgo
Warga Virgo memiliki gaya berciuman yang halus, lembut, rapi,sampai sang pasangan pun bakal terkesima dibuatnya.

Libra
Gaya berciuman warga Libra konon kurang hangat! Kenapa? Kerana mereka pada umumnya terlalu khuatir dengan urusan di luar hasrat mereka. Belum lagi,mereka gemar menghela nafas di tengah-tengah ciuman.

Scorpio
Percaya atau tidak, orang-orang di bawah naungan Scorpio rupanya tidak terlalu suka dengan ciuman. Kerananya, jangan kaget apabila dalam sebuah hubungan intim mereka kerap melewatkan aktiviti yang satu itu dan lebih suka langsung menuju sasaran.

Sagitarius
Hmmm… berbahagialah Anda yang berbintang Sagitarius atau pun yang memiliki pasangan dengan bintang ini. Pasalnya, mereka yang berbintang dengan lambang busur panah ini memiliki gaya berciuman yang mengejutkan, spontan,dan… mengghairahkan. Tak heran jika konon banyak orang yang menanti-nanti ciuman ala si Sagitarius ini.

what is smile?????

smile???wow,,,,sy ske syum,,,,,ye kew????
hhahahahah....sememangnyer syum tu klo dr segi agama ia sedekah,,,
tp klo kye tgok zmn skunk ni,,sape yg x knl die x kn syum,,,
ap pnyer laaa diowng ni,,,emmmm even maknyah pon klo
kte syum die msti bls blik syumn tu,,,mcm dlm lgu (malique ft najwa-senyum)
klo sume org syum dunia tiada penyakit...hemmm,,mcm mn nk chat klo
x syum,,hehhehe...sebenarnyer syum ni adlh one of th e facial,,,
korg bazir wet byk2 g facial tp klo mke korg msm mcm cuka pon x de gne gak,,,hahhahaha,,,,yer la mcm2 da d lm dunia ni cipta lgu syum
tp..xde manusia yg nk fhm ap itu,syum....
mcm mat salleh ckp........syum ni ad mkne die sndri,,,contoh...
S-SMART
M-MEASURABLE
I-INTENSE
L-LOVE
E-ENLIGHTEN
hemmmm kte msti kne fhm ap tu mksd2 die,,,
klo nk lg fhm,,,let's we practice it...bru r sng nk fhm,,hihihi.....

Monday, December 27, 2010

tq syg!!!!!!!

today...i wanna to thanx to my love,,,,,
yaaa..muhammad aizat thanx coz u make me fall in love with u n now u take care of me,,,,
i dunno how to make u feel wow!!!u r very respected by me...
since i know u...u r not like the other man that i've known before,,,
yaaa...i think..that's why i love u more everyday..even u r not in front of me...
u r in malacca n i'm in JB....but 4 the true love i'm still can met u..even we r too far,...(too far la sgt..hahahah)....i dunno..how i'm very very fast fall in love wif him,,
juz look at his pix in fb and he want my no phone,,,and i'm not take long time to give him my no,,,i juz give and in the evening he's call me...i think in fasting month(yaaa...28 august and 29)....wahhhh berkat u know,,an d one nyte,,he said...
(but he not said i love u..n do u wanna be my gf..not!!!!,he said like this)
i don't wanna think about my exgf,,,but i wanna to think only u in my mind...
if i wanna find my soulmate..i wanna her respect my family first especially my mum n dad..he said like that....waaaaaaahhhh....are u dreaming nana???
nope...i'm not dreaming but it's one of reality,,,hihihihi
and before sleep he said,he has 5 important things..in his life..
1)ALLAH
2)HIS PARENTS(OF COZ)
3)HIS SIBLINGS
4)u know what 4 no 4???i think u all think is me right???
butttttttttt...MOTORCYCLE,,,,huhuhu
5)ME!!!!!!
but i still love him,,,coz i noe,,,he met motor first before me,,hehhehehe...


Friday, December 24, 2010

this is belong to my beloved boyf,,,,,,

kisah aq mlu kt pejabat pos,,,


hahahhaahahahaha.....aq gelak dlu,,,,,,mmg sbb aq kne gelak dlu,,sbb bnda ni kne mse tu tyme xde org,,,ok,,aq start cter,,,,!!!!
mse tu aq ngn serabai trun dr motor nk g tya about partial yg aq tggu dr member aq ni,,,,aq pon mlgkahmsok ke dlm pjbt pos tu,,,,jeng..jeng...cehh ngn semangat aq tekan no n ddk dkt kwsn menunggu,,,aq ngn mgade2 nyer tggu r,,,tggu pnya tggu akhirnya no aq pon smpi,,,(annoucement)no 158 ,,,aq ngn segn x segan pon pergi la,,,aq smpi je kt kaunter aq ckp kt pakcik yg pki bju pjbt pos tu,,"pak cik,saya nk tya..klo bgkusan dr ipoh besenyer brp hari?"pak cik tu pon jwb laaa..."emmmm..lbih krg 2,3 ari nak..knp?"aq pon jwb la dye tya,,,"sbb kwn sy da antr tp x smpi2,,da dkt semggu da pak cik"pak cik tu garu kpl...plik agknyer knp pos lju smpi semggu x smpi2,,,plik2...pak cik tu tya aq blik.."xpe la..blh pak cik taw no siri pos lju dye,,,blh pak cik tlg cek kn,,hemmm"..aq pon bg dgn tnpa rse ap2..."5126 pak cik.."..skali lg pak cik tu png kpl,,,hemmm,,,"nak mne ad no pos lju mcm tu nak,,,"aq ngn segn hdup mti x mau ni,,plik,,,plik tp sbb member aq yg bg mcm tu,.,,hemmm,,,aq pon ckp..."xpe la pak cik..assalamualaikum,,,"
perghhh memg mlu la aq mse tu,,ALLAH je yg taw mcm mne aq mlu mse tu...
yer la dgn org yg tgh berurusan kt kaunter tu sume pndg aq,,agk nyer diorg plik ad gak no pos lju mcm tu ataupon aq ni yg kne tpu ngn member aq blt2,,
sbb dye mse tu x pos pon ag,,,,
mlu2222,,,aq mse tu,,tp yg aq bgg skali tu kwn aq tu r,,ade ker dye g ckp da pos tp x sbenrnye..ishhhhh,,,,

wow,,,,lme x nmpk aq.....acececece....

hyeeee,,,hallo...hehheh..long time no see ar,,,,
heheheh,,,i'm sorry to my blog follower(ceh mcm femez)..
aq lme x mgupdates blog aq ats sbb2 aq ni bz nk exam n aritu aq bz sbb
excited msok u 4 da first tyme,,,
hemmmm,,,,sbenrnyer byk cter aq yg aq nk cter kt korg,,hahahahemmm tp x taw r bez ke x an,,an,,,
emmm lpe jgk aq nk tya,,korg chat x??ahhh ad aq ksh hehhehe,,gurau je,,,xde la,,
ermmm ok paper,,lps ni aq akn alwayg mgupdates my blog ok,,,
daaaaa......

Tuesday, July 6, 2010

NoTa inI bUaTmU........






Dulu aku punyai seorang teman..namanya Azlan(bukan nama sebenar). Seorang pelajar yang sangat sederhana,pendiam,berbicara hanya bila perlu tapi dia seorang yang sangat baik denganku. Kujadikan dia sahabatku.

Suatu hari dia mendatangiku dengan kelam menyelaputi wajahnya yang tenang itu. Sungguh aku berdebar melihat wajahnya begitu. Seperti ada sesuatu yang berat ditanggung olehnya. Aku beriringan dengannya ke belakang sekolah,tempat kami biasa berbicara.

Sekilas,aku memandang wajahnya,aku terlihat kilatan air jernih itu di tubir mata, Kenapa? Hanya itu yang bermain difikiranku. Kenapa sahabatku ini menitiskan air mata. Setelah aku mendesak berulang kali,akhirnya dia mengakui..dia tertekan dengan kehidupan ini. Dia menceritakan mengenai keluarganya yang berantakan. Ayahnya yang menghilangkan diri. Ibunya yang menyalahkan dirinya atas segalanya. Dan keluarga yang tidak lagi menghargai dirinya. Baginya semua orang boleh menghinanya tetapi dia tidak dapat menerima bila ibunya sendiri tidak dapat menerima dirinya. Kenapa? Dia merintih dan aku terasa kepedihan itu. Kenapa tidak dia mati sebelum dia dilahirkan oleh ibunya. Kenapa tidak dia mati sebelum besar unutuk terpaksa mendengar penghinaan dari ibunya sendiri. Aku tersedu,perlahan kuseka air mata yang hampir mengalir di mataku. Aku melihat dia,sahabatku yang kini tanpa segan silu meratapi nasibnya dihadapanku.

Kini dia merasa ingin mati. Benar-benar ingin mati. Kalau dulu dia masih boleh bertahan,tapi kini dia tak dapat lagi menahan perasaan itu. Dan aku? Hanya menjadi pendengar setia,aku tak mampu untuk menasihatinya,adakah dengan perkataan sabar akan melupakan niatnya untuk mati? Sungguh aku tak tahu. Saat dirinya melepas lelah setelah penat berbicara,aku hanya mampu menggenggam tangannya dan berkata,”Tunggu aku esok,disini,” dan setelah itu aku melihat dia melangkah pergi.

Sungguh malam itu aku tak lena tidur,aku berpusing ke kanan,berpusing ke kiri. Aku tak mampu untuk melenakan diri,sedang temanku di seberang sana sedang menyiapkan diri untuk mati. Aku bangun,aku tak tahu apa yang mendorong aku,mencapai selembar kertas dan sebatang pen,dan sebagai tajuknya,kutuliskan; Kenapa Azlan tak patut mati

Benar,aku tak tahu kenapa tanganku tak berhenti mencoret,menulis sebab-sebab kenapa Azlan tak patut mengharap untuk mati. Tanpa sedar sudah 70 alasan yang aku kemukakan.
Pada 5 alasan terakhir yang aku berikan merupakan alasan yang paling aku ingat sehingga kini;

71. Kau berjanji padaku,kita akan sama-sama ke universiti
72. Kau berjanji padaku,kau akan bawa kau ke pergunungan Alps dan kita akan bermain ski bersama-sama
73. Kau berjanji akan sentiasa denganku saat tawa dan tangisku
74. Kau menjanjikan bahumu jika aku penat dengan dunia
75.Kau berjanji padaku ,kau akan hidup kerana dirimu,bukan kerana orang lain

Lantas setelah usai menulis,aku melipat kertas itu dan memasukkanya ke dalam envelope.
Esoknya,dia menunaikan janji kami,menunggu ditempat kami biasa bertemu. Lantas ku unjukkan sampul surat itu,dia mengambil tanpa melihat isinya dan terus berlalu tanpa kata. Sungguh aku terluka saat itu. Terluka dengan perlakuannya,terluka kerana melihat matanya yang tak secemerlang dulu. Sungguh tuhan ,hatiku luluh bila melihat dirinya sebegitu.

Sejak hari itu,aku tidak lagi bertemu dengannya. Tidak sempat untuk melambai tangan tanda ucapan selamat tinggal,sungguh aku terkilan. Aku mendengar khabar angin yang dia ke Utara untuk tinggal dengan atuk dan neneknya. Namun semua itu tak dapat disahkan. Dan aku,terus merinduinya sebagai seorang sahabat.

10 tahun berlalu,dan masing-masing sudah banyak berubah. Dan aku,sebagai seorang motivator yang sukses,aku sentiasa sibuk dengan kerja-kerja konsultansi dan seminar-seminar di merata tempat. Hari itu,aku baru sahaja pulang dari sebuah sekolah yang menjemput aku untuk memberikan moticvasi kepada anak-anak yang akan menduduki peperiksaan. Setibanya aku di pejabat,aku diberitahu oleh setiausahaku yang manis bahawa ada seseorang yang menungguku di dalam pejabat. Hatiku tertanya,siapa yang ingin menjumpaiku. Sungguh aku tak tahu.

Berdebar hatiku,kenapa? Aku membuka pintu pejabatku,dan melihat tampang seorang jejaka tinggi lampai dihadapanku,segak berkemeja jalur dan berseluar slack. Siapakah lelaki ini? Seperti pernah kulihat. Aku hanya berlagak biasa,memberikan salam lantas menjemput dia duduk. Dia duduk sambil tersenyum.

Dia berkata;
“Kau tak mengenali diriku Tikah?” aku hanya mengerutkan dahi.
“Kau memang tak pernah berubah,sentiasa mengerutkan dahimu jika berfikir,”
“Benar saudara,saya tak mengenali saudara,” tulus aku menjawab soalannya
Dia tersenyum,dan senyuman senget itu mengingatkan aku pada dia, “Ini aku Tikah,aku Azlan,”
Ya tuhan,sungguh,jika aku tak tahu malu,aku ingin memeluk batang tubuh itu,betapa aku merindui dirinya,betapa aku bersyukur dia masih ada.

Dia mengeluarkan sebuah sampul surat,sampul surat itu sudah nampak agak berusia. Dia mengeluarkan kertas itu dan membukanya. Dia membacakan setiap kata-kata yang tertulis di atas ketas itu. Dan aku,hampir aku menitiskan air mata,terharu,sungguh aku terharu.

“Tikah,jika bukan kerana tulisan ini,pasti Lan takde lagi di dunia ni,mungkin Lan dah pergi dalam kekufuran. Terima kasih tikah kerana mngambil berat saat Lan tersesat. Maafkan lan kerana pergi tergesa-gesa tanpa sempat kita mengucapkan selamat tinggal. Maafkan lan,”

Aku hanya mengangguk dan dia mencapai tanganku, “Tikah,sudikah Tikah menjadi isteri Lan,menjadi bahu kepada lan berkongsi segala suka dan duka” Aku tak mampu berkata-kata,hanya mengangguk tanda setuju. Tak kusangka,perpisahan yang lama membuahkan pertemuan yang seistimewa ini.


cerita ini juga sbnrnyer mengingatkn aq kpd aizat,,,yg sgt mnyayangi aq,,,
die lah cinta ati aq,,,,dsebbkn tu,,cinta aq dan dier sgt kuat,,,yela..kuasa ALLAH kte x blh lwn,,

Monday, July 5, 2010



thank god i found you,,,,,,,,,,,,


I would give up everything
Before I'd separate myself from you
After so much suffering
I've finally found unvarnished truth
I was all by myself for the longest time
So cold inside
And the hurt from the heart it would not subside
I felt like dying
Until you saved my life

(Chorus - all)
Thank God I found you
I was lost lost without you
My every wish and every dream
Somehow became reality
When you brought the sunlight
Completed my whole life
I'm overwhelmed with gratitude
Cause baby I'm so thankful i found you.


(98 Degrees)
I would give you everything
There's nothing in this world I wouldn't do
To ensure your happiness
I'll cherish every part of you
Because without you beside me I can't survive
Don't wanna try
If you're keeping me warm each and every night
I'll be all right
Cause I need you in my life

(Chorus - all)
Thank God I found you (I'm thanking you)
I was lost lost without you (so lost without you)
My every wish and every dream (every dream, every dream)
Somehow became reality
When you brought the sunlight (brought the sunlight)
Completed my whole life
I'm overwhelmed with gratitude
Cause baby I'm so thankful I found you.

-Bridge- (Mariah & 98 Degrees)
See I was so desolate
Before you came to me
Looking back I guess it shows
That we were destined to shine
After the rain to appreciate
The gift of what we have
And I'd go through it all over again
To be able to feel this way

(Chorus - all)
Thank God I found you
I was lost lost without you (lost without you baby)
My every wish and every dream
Somehow became reality
When you brought the sunlight
Completed my whole life (whole life)
I'm overwhelmed with gratitude
Sweet baby I'm so thankful
I found you


(Chorus - all)
Thank God I found you
I'm lost lost without you
I'm overwhelmed with gratitude
My baby I'm so thankful
I found you

(Mariah)
I'm overwhelmed with gratitude
My baby I'm so thankful I found you

Sunday, July 4, 2010

sweet pic


sifat lelaki vs perempuan..........

(L) Mempunyai ego tersendiri yg menyebabkan sukar menerima pertolongan org lain dan pandangan org lain terutama sekali pasangannya.
(P) Mudah menerima dan terpengaruh dgn pandangan org lain lebih2 lagi dgn org yg dicintainya.

(L) Sekiranya mengalah, menunjukkan tanda tidak bermaruah atau berprinsip.
(P) Mengalah tanda sayang dan pengorbanan yg tidak berbelah bagi.

(L) Menilai kejayaan dan diri berdasarkan hasil atau prestasi yg berlaku didepan mata.
(P) Seringkali menilai diri berdasarkan perasaan dan kualiti hubungan sesama manusia terutamanya org yg disayangi.

(L) Suka menyendiri dan menjauhkan siri apabila berada dlm keadaan tertekan.
(P) Suka bercerita kpd org lain tentang masalah yg sedang dihadapi dgn harapan mendapat simpati.

(L) Mempunyai emosi spt getah iaitu sesuatu perasaan itu hanya sekejap shj.
(P) Mempunyai emosi seperti ombak iaitu suatu perasaan yg lambat reda.

(L) Biasanya suka memberi arahan bersifat ketua yg mempunyai kuasa.
(P) Suka berleter mengenai sesuatu perkara sehingga puas hati.

(L) Bersikap pemurah atau boros.
(P) Bersifat kedekut atau berjimat.

(L) Mempunyai fikiran yang bersifat makro iaitu melihat secara keseluruhan.
(P) Mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci.

(L) Tidak fokus kepada sesuatu perkara
(P) Fokus kepada sesuatu perkara.

(L) Mempunyai perasaan cinta yang setia dan lebih fleksibel.
(P) Cinta sepenuh hati dan setia pd yg satu.

(L) Suka menyendiri dan berdiam diri apabila imej tergugat
(P) Mudah marah, cemburu atau merajuk apabila imej tergugat.

(L) Bila berkomunikasi kurang teliti mendengar tapi cepat memberi pendapat.
(P) Mendengar dgn teliti sebelum membuat sesuatu keputusan.

(L) Lebih banyak menumpukan kepada aspek fizikal dan kebendaan.
(P) Lebih menumpukan aspek perasaan dan kemanusiaan

(L) Meminta bantuan kerana malas atau tidak berupaya.
(P) Meminta dan memberi bantuan sebagai tanda sayang dan hendak bermanja.

(L) Akan melawan dan menjauhkan diri dan membisu seribu bahasa apabila berlaku pertengkaran.
(P) Biasanya mengalah dan berpura-pura setuju dengan pasangannya.

(L) Tidak suka bercakap tentang pasangannya
(P) Suka bercerita tentang pasangannya dan menghormatinya

(L) Agak keberatan meminta maaf
(P) Lebih mudah meminta maaf

(L) Dapat menyesuaikan diri apabila menghadapi kesukaran
(P) Risau apabila menghadapi kesukaran

(L) Suka MEMBUAT keputusan
(P) Suka MENGIKUT keputusan

(L) Terasa selesa berjauhan dgn keluarga
(P) Suka bersama keluarga

teka-teki lawak untuk akmal shagil....hhehe(jgn mrh ea)..awk kn cdeyh sy epikn awk ea...



S : Bebanyak tempat, dimanakah air tidak pernah cerah?
J :
Ayer Hitam (Air Hitam)

S :
Apa dia: bila kecik dia hitam, bila besar jadi putih?
J :
Michael Jackson.

S :
Kenapa hidung lembu sentiasa berair?
J :
Lembu tak tahu nak kesat hidungnya dengan tisu.

S :
Burung apakah yang paling penyayang?
J :
Burung belatuk... sebab dia bela atuk.

S :
Kalau seorang, sendiri tau. Kalau berdua, dua-dua sama tau. Bertiga,
tiada siapa yang tahu kecuali orang yang buat. Kalau berempat, lagilah tak tahu... apa dia?

J :
Kentut...

S :
Kereta apa yang orang tak pernah panggil kereta?
J :
Teksi.


coffee n life........???
student n coffee???
coffee n starbucks.....hahahaha!!!!


coffee ni sbnrnyer bez x????(aq nk tya korg jgn tya aq blik)heheheh....
actually aq x mnt pon coffee ni..tp aq trtarik nk tlis cter psl coffee ni
sbb mse aq kt ktrix jhr dlu.....roomates aq die nyer nk stay up
dier bnch coffee ni dlm mug yg bsr tp air only3/4 dr mug tu...
gler!!!!!!aq mnom yg cair mair tu pon aq da png..mcm mn dier ley mnum yg kaw2 mcm tue,,???huhuhuhupastu ad ag kwn aq nie...dlm locker dier mmg ad stock nescafe or coffee...mmg addicted tol mnah ni aq ckp..
dr dier skull kt mrsm kuantan bwk smpi ker mtrix..huh..mmg kaw2 dier mnum siap tmbh gula ag...mmg r aq msok jer blik tuh..bau da coffee tuh..kpla aq pon nek png.ermmmm stu ari aq nk try rr mnom coffee,wat mcm hbt n da bese mnom,mle2 jer aq mnom,kpl aq da ase brpusing2 ase mcm amik pil khayal jer(mcm pnh try jer dak nana nie..heheh)bkn ap aq blik jer blik tros aq ting tong n......trbring ats ktil.dkt 3 jam aq x bgn2 sbb coffee tuh...memalukan jer kn???hahahah tp tu laa..len plak klo coffee n starbucks,smate2 sbb nk mnom coffee tuh n tmpng wifi free,diowng sggp ddk berjam2 dlm starbucks tuh(x lengoh bontot ker?)
klo aq tu ngn bau coffee ag n ddk ats krusi yg mndap mcm tuh,,huhuhu x thn!!
aq ase coffee ni dr zmn jpn ag ad,,mmg x abis2..smpi dlm cter NUJUM PAK BELALANG pon sbb nk mnum coffee kikis bntut kuali....
huh!!!hbt relation coffee n human,life n starbucks!!!
(^o^)



sy ske tgk christian sugiono nie,,mmg hncem..lagi hencem dr baim wong..hemmmmmm...eee klo korg x ske ap sy pduli..jnji sy ske...ahahahaha...COP!!!!!!!!!!
die mmg romantic abez r klo brlakon,,,i like..knp xad planduk 2 serupa rr?klo ad aq cop dlu,,,COP!!!!!!!!

nk tgk cter yg dier blakon....
tekan disini
AKUKAH YANG ANGAU.....CERITA INI ADALA REKAAN SEMATA-MATA...XDE PON AD KNE MGENA NGN PAK CIK SEMAN ATAUPUN PAK CIK GHAFFAR BLAKANG UMH AQ,,,,MAK CIK SENAH DAN SBGAINYER!!!
BCELAH...HAHAHAHA....



'Siti', S.I.T.I, Siti, nama itu sentiasa meniti dibibir setiap lelaki jantan di kampung aku. Aku juga sudah hafal nama itu, sudah hafal rupa gadis itu, dan dah beribu kali aku "berdating" dengan Siti dalam mimpiku. Nama itu jugalah yang telah menjadikan tiga orang sahabat sejati, iaitu Aku, Tapa dan Bidin angau. Antara Bidin, Tapa dan aku dah tak bertegur sapa lagi. Masing-masing bawa hal sendiri.

Semuanya kerana kehadiran pembantu kedai makan Pak Dol yang cun itu, Siti Nurhaleeda. Bahkan bukan tiga sahabat itu saja, malah hampir kesemua orang kampung tak nak bertegur kerana melayan perasaan terhadap Siti. Begitulah bertuahnya Siti. Lenggok Siti dipandang, body Siti tak puas mata memandang. Bagi kaum ibu pula merasa runsing dengan kehadiran Siti. Mereka takut bermadukan Siti. Maka tak kuranglah pula suri rumah yang mula pasang badan semula untuk menambat kembali hati suami mereka. Suami pula dilayan sebaik mungkin agar suami lekat di rumah. Kalau boleh gam cap gajah nak dilekatkan dibuntut suami agar suami tak keluar rumah.

Begitulah kesannya tentang kehadiran Siti. Sehinggalah suatu hari, seorang lelaki berbadan sasa datang kekampung, di warong pak Dol, ia terhenti. Mungkin dia terpegun dengan suasana dalam kedai yang penuh dengan umat manusia laksana ada kenduri. Aku pada ketika itu sedang menikmati Kopi O yang dihantar oleh buah hatiku, Siti. Kalau boleh nak ku habiskan sekali tegok saja, tapi apakan daya kopi tu panas. kalau tak, bolehlah aku order lagi sambil menatap wajah ayu Siti."Boleh aku duduk sini?" lelaki itu bertanya kepadaku. "Silakan " jawabku ringkas sambil menjeling kepada pemuda tersebut. kalau nak banding dengan aku, ternyata dia lebih hansem dan macho dari aku.

"Saudara nak minum apa?" aku bertindak sebagai pelayan pula, takut aku nanti kalau Siti datang menanya dia tergoda pulak dengan kehenseman pemuda tersebut. "Teh Tarik" jawab pemuda itu ringkas. Aku bergegas mencari Siti di dapur untuk menyatakan hajat pemuda itu nak minum air teh. Pemuda itu memperkenalkan dirinya sebagai Adika dan menceritakan tujuannya datang kekampung ini iaitu untuk mencari adiknya. Belum pun sempat aku menanya tentang adik Adika, Siti datang melenggok menghantar teh. Kelihatan Siti agak terkejut memandang Adika dan cawah teh jatuh berderai ke lantai. "Ooooo, sini ko rupanya, "Jerkah Adika. Siti terketar melarikan diri ke dapur. Orang ramai pula tertumpu ke meja aku dan Adika. Ada yang memandang tak berkedip mata kearah Adika dan ada yang menggenggam penumbuk. Maklumlah buah hati di usik orang. Masing-masing nak tunjuk hero.

Adika menenangkan keadaan dan berkata yang Siti itu adalah adiknya. Aku tersenyum bangga kerana akulah lelaki pertama berkenalan dengan abang Siti, mesti saham aku naik. Tapa dan Bidin memandang kearah aku, mungkin sedikit kecewa kerana aku mendahului mereka mengenali abang Siti. Tanpa segan silu aku membahasakan diri sebagai adik dan memanggil Adika abang dan menyatakan hasrat aku untuk menyunting Siti. Jawapan ringkas dari Adika ini membuatkan aku rasa bagai dihempap pokok ketapang, malah aku yakin seluruh penduduk kampung lelaki berperasaan demikian.

"Ko nak jadi umat nabi Luth ker? Siti tu sebenornya jantan, nama dia Leman, tapi suka jadi pompuan".

Begitulah kata kata keramat yang mempunyai unsur sihir yang menyebabkan semua penduduk kampung seakan menjadi batu. Semuanya terkedu, semua harapan hancur bagai kaca terhempas ke batu!

akim-inilah cinta

LAWAK2222 DI MALAM AHAD....................

1) Semua haiwan jadi monyet,monyet jadi apa?
* jwpn: Jadi banyak.**

*2) Antara ekor lembu dengan ekor tikus... ekor mana yg lebih pjg & kenapa?
*jwpn: ekor tikus lebih panjang sebab mencecah **lantai
*
3) Dari banyak banyak burung, burung mana jaga atuknya sendiri?
* jwpn: Burung belatuk aaa*

4) Kalau kereta berhenti apa yg turun dulu ....?
* jwpn: Speedometer turun dulu**
*
5) kalu bas kemalangan n bas tu terjatuh ke dalam sungai, apa yang masih
hidup lagi walaupun bas tu dalam air...?
* jwpn: road tax dia arrr....**
*
6) kete apa yang bolih jalan dari pokok ke pokok?
*jwpn: nissan 323 (tree to tree)**
*
7) apa yang paling pandai dalam makmal?
*jwpn: termometer sebab byk degree:-p**
*
Cool Kumpulan Orang Asli Paling Berjaya
*jwpn: O.A.G (Orang Asli Gombak)**
*
9) Kumpulan Rock yang Paling wangi
*jwpn: MAY (Bau Sabun)*


RAHSIA CIUMAN LELAKI..........................???

Ciuman atau Kucupan pada Tangan

Jika seorang lelaki mencium belakang tangan anda, itu tandanya si dia menyanjung dan menghormati anda. Lelaki atau sesiapa sahaja yg bersopan akan mengucup orang yg dihormati dan disanjunginya pada bahagian belakang tangan orang yg berkenaan. Ini biasanya dilakukan oleh seorang anak terhadap ibu bapanya, seorang bawahan ke atas atasannya, seorang murid terhadap gurunya dan seterusnya.... Jarang berlaku seorang lelaki mengucup tangan pasangan wanitanya, apatah lagi seorang suami kepada isterinya. Jika berlaku juga sedemikian, itu menandakan si lelaki berkenaan benar-benar menyanjungi dan menghormati wanita tersebut sebagai seorang yg istimewa dalam hidupnya.

Ciuman di Dahi

Selalu juga kita saksikan seorang lelak mencium pasangan wanitanya di dahi. Apakah tandanya? Jika anda pernah dihadiahkan sebuah kucupan di dahi itu tandanya si dia begitu kasih terhadap anda. Dan kasihnya begitu kudus. Anda dapat berasakan getaran kasihnya pada anda begitu syahdu.

Ciuman Sayang

Jika pasangan anda mengucup anda di pipi, itu tandanya si dia sayang pada anda. Malah jika anda sedang marah dan dia tiba2 mencium pipi anda, itu maknanya dia tetap sayang pada anda walaupun apa yg terjadi. Malah ciuman sayang di pipi sering dihadiahkan oleh sang suami kepada isteri dalam suasana gurau senda dan ceria. Begitu juga apabila suami baru pulang dari kerja atau berjalan jauh, satu ciuman di pipi menandakan dia sayangkan anda, rindukan anda dan cintanya pada anda terus bersemi.

Ciuman Cinta

Saat anda sedang berdiri, tiba2 suami anda datang sambil memegang kedua pangkal lengan anda. Lalu anda dan dia saling berhadapan sehingga wajah anda bertembung dengan wajahnya.Lalu sebuah kucupan hinggap di bibir anda. Itu tandanya sebuah ciuman cinta sedang ditebarkan. Anda tetap dicintainya, bahkan kian hangat sehangat ciuman yang terhinggap.

Kucupan dari Belakang

Pernahkan anda dikejutkan oleh suami anda dengan kucupan dari arah belakang? Contohnya sedang anda sibuk mencuci pinggan, tiba2 pasangan anda menerpa dari arah belakang dan mengucup tengkuk dan pipi anda. Ini menunjukkan betapa pasangan anda begitu geram terhadap anda. Dan anda pun terasa terngiang bulu roma di saat itu. Namun anda patut berasa senang hati kerana tahu tahu betapa dia terngidamkan anda!

Kucupan Lutut

Hah! Betapalah lelaki ini telah rebah ke kaki anda. Benar, jika anda terjumpa lelaki yg sanggup mencium lutut anda, biarpun masih beralaskan pakaian, itu tandanya sudah teruk benar minatnya terhadap anda. Dalam hal ini, mudah pula anda mengambil kesempatan kerana dia akan tunduk pada setiap kemahuan anda.

Ciuman Di hujung Kaki

Ia amat jarang dilakukan oleh kebanyakan dari kita melainkan dalam sesetengah budaya dan adat resam India. Jika ada juga lelaki luar melakukannya , ia kira sudah luar biasa. Perlakuan ciuman di hujung kaki yang bukan kerana adat, itu petanda si lelaki berkenaan sudah terlalu merendah diri dan terlampau memuja anda.Anda boleh menganggap si dia boleh diperlakukan apa saja oleh anda. tapi, tengoklah juga. Lelaki pandai berlakon dan mungkin dia cuma melakonkan saja utk mendapat perhatian anda sedang hakikatnya tidak boleh diperlakukan seperti yg anda tafsirkan. Apa pun, kucupan sedemikian tidak seharusnya dilakukan.

?????????????????????cinta?????????????????????

Cinta lelaki memang pelik dan aneh, tetapi juga unik. Ia pelik kerana hadir di jiwa seorang lelaki, yang sebelumnya keras, kasar dan kurang romantis; aneh apabila dia sudah lembut dan romantis mudah pula dia berasa sayu pilu dan sensitif hanya dengan kata-kata orang yang dicintainya. Semuanya ini melambangkan keunikan hati lelaki yang sukar difahami . Adakalanya lunak tetapi selalunya keras dan kurang simpati.

Lelaki tidak berupaya hidup tanpa wanita di sisinya tetapi tatkala sudah memperolehinya, jarang pula hendak menghargainya sepanjang usia. Lelaki yang benar-benar lelaki, adalah yang disenangi pasangannya, seorang wanita bernama kekasih mahupun sudah bergelar isteri. Kesungguhan cinta lelaki terpancar melalui :

Kesungguhan dalam melakukan sesuatu buat kekasih/isteri – tanpa sedikit keterpaksaan.Semuanya dilakukan dengan rela, ceria dan penuh bahagia.

Dia berasa puas apabila dapat menghiburkan pasangannya.

Dia lebih banyak menasihati kerana dia amat menyayangi kekasih/isterinya.

Dia mencemburi kekasih/isteri – lantaran itu dia akan mengongkong kebebasan mereka. Kongkongan semata-mata oleh perasaan sayang dan cemburu yg meluap-luap.

Dia akan kerap menyatakan ketakutan jika kehilangan kekasih/isteri.

Dia akan mudah merajuk dan sensitf apabila anda tidak menumpukan perhatian penuh terhadapnya. Kadang-kadang dia seperti anak kecil utk mendapatkan layanan yang terbaik dari pasangan.

Kerajinannya ketara, tergambar melalui kesungguhan melakukan apa saja asalkan dapat membahagiakan kekasih/isteri.

Mudah merajuk kerana mahukan kata-kata lembut daripada kekasih/isteri. Merasa lega bila pasangan memujuknya.

Dia akan gelisah apabila berjauhan dengan kekasih/isteri.

Dia akan kerap menelefon dan menghantar SMS.

Dia akan kerap bertanya apakah kekasih/isterinya mencintainya.Lelaki yang jujur dan cukup ‘mabuk’ dalam percintaanya pasti tidak akan melayan perempuan lain sewenang-wenangnya. Dia akan berasa berdosa berbuat begitu tanpa pengetahuan kekasih atau isterinya.

Dr. HM T


SISTER SITES